Tuesday, 14 May 2013

Marji?

Öncelikle belirtmek isterim ki bu yazıları bir yerde paylaşmadığım için, kimsenin alınmaya hakkı yok. Bugün neden bilmiyorum, belki de fizik dersinde içimdeki nefretin artmasındandır, çok fena eleştiresim var. Özellikle şu 2013 yılında yaşıtlarımın geçirdiği özentilik ve yapmacıklık evresinden gerçekten hiç hoşlanmıyorum. Sorun bende mi bilmiyorum ama bence bir insanın sevilmesi için sosyal medyada, ya da özellikle Instagram'da, günde 10 tane selfie paylaşması gerekmez. Eğer bir kişi seni günde 10 fotoğrafını görmeden önce sevmiyorsa, gördükten sonra da duygularının farklı olucağını sanmam. Sadece bizim ülkemizde, benim yaş grubumda mı var bu "ilgi açlığı" bilmiyorum.

Sanırım insanların anlamadığı şey; kişiliklerinin twitter/tumblr url lerinin görülmesiyle, instagram'da paylaştıkları white tumblr girl quotelarıyla ve baskılı tshirtleriyle değişmediğidir. Şimdi kesin okuyan birinin aklından geçen şey "ay sen sanki hiç bişey baskılı t-shirt giymiyosun, sanki tumblr url'n jake-blues değil"dir. Tabiki bu sıraladıklarınızın hepsini yapıyorum. Ama önemli olan benim gerçekten olduğum kişi olduğum için bunları yapmam. Birilerinin gözüne girmek ya da marjinal olmak için değil. Marjinallik nedir ki zaten? Bir insan başkalarından farklı bir şey seviyorsa hemen "ooo marji olmaya çalışıyo" oluyor. Ama gerçekten herkes sizin sevdiğinizi sevmek zorunda mı? İnsanların anlaması gereken bir şey daha: başkalarını etkilemek için yaptıkları şeyleri diğer insanların da yapması gereken bir şeymiş gibi değerlendirecek kadar inanmamak lazım.


Çünkü sizin doğrularınız herkes için geçerli değil.

No comments:

Post a Comment