Monday, 28 October 2013

Gizlilik?

Şu an Bastille- Pompeii eşliğinde bu postu yazmaya başladım. Bugün nedense kafama takılan şey, asla bir şeyleri gizli tutamamam oldu. Sosyal medyayla içli dışlı olmaya başladığım zamandan beri, yani yaklaşık 4 yıl falan oluyor, bir çok gizli tumblr/blog işine giriştim. "Kimse görmesin, sadece gün içinde istediğim şeyleri yaziyim" isteğiyle başlasa da sonra bir bakmışım tanıdığım 3 kişi followluyor. Sonra da insanın yazası gelmiyor zaten, klasik tumblr olayıma dönüyorum, film sahneleri falan filan.

Herkesin her şeyini herkese açtığı şu 2013 yılında gizlilik diye bir şey kaldı mı ki? Şimdi sanki sen 60 yaşındasın da eskiyi çok biliyosun triplerine girmeyin (eğer okuyan varsa). Böyle değildi ki eskiden. Bir insan değil başkasının gizli bloğunu bulacak, sabah yediği nutellalı krebi paylaşmak zorunda hissetmezdi kendini. Bu yazıyı yazarken, bu insanları eleştirirken amacım kesinlikle ezmek falan değil. Bende arada yapıyorum bunları. Ama insan sormadan edemiyor: Bu insanların saklayacak hiç mi bir şeyi yok? Ya da istedikleri kısımları o kadar iyi saklıyorlar ve dışarı o kadar çok şey gösteriyorlar ki biz fark mı etmiyoruz? Umarım ikinci kısımdır. Çünkü şu anda 17 yaşında olup bir günde 60 yaşında bir kişinin 1 haftada anlatacağı anıyı instagramlayanlar var. Buna karşı mıyım? Hayır! Kesinlikle değil. Ama çok hızlı yaşamıyor muyuz sanki hayatı? Belki de şimdiden filozof, aktivist veya yetişkin olmaya çalışmak ilerde en çok pişmanlık duyacağımız karar olucak. Bazı şeyler de sana kalsın. Herkes bilmesin olmaz mı?

Bu yazıyı kesinlikle teyze nutuğu olsun diye yazmıyorum. Ama ben az da olsa herkesin biraz gizliliğe ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Size gidin gizli tumblr açın, günlük yazmaya başlayın demiyorum. Asla beceremediğim ve yapabilenlere çok özendiğim bir şeydir günlük yazmak. Konuya dönersek, annenizle yaptığınız derin konuşmayı göstermek için o türk kahvesi fincanının fotoğrafını çekmeyin mesela. Ya da ille bir şeyi seviyorsunuz, o fandom dasınız diye göstermek için alakalı alakasız her şeyini paylaşmayın. Çünkü öyle yaptığınızda size gerçekten ifade eden bu şeylerin başkasının aynadan çektiği fotoğrafından farkı olmuyor. Bazı şeyler de size kalsın.

(Son olarak, önceki postumdaki "boykot" um tamamen devam etmese de yine de hayatımdaki her şeyi expose etmemeye özen gösteriyorum. Daha çok hoşuma giden çektiğim fotoğrafları paylaşıyorum.)


M


1 comment:

  1. Anonymous18/11/13

    Selam Mina,

    Sana bir şey danışacağım, bana mail atabilir misin, mail adresim aşağıda?

    Teşekkürler. :)

    zumrutkarakin@gmail.com

    ReplyDelete