Saturday, 14 March 2015

kimim

Belki bağım bile olabilecek Sabetay Camiinin dışındaki mezarlara bakıyorum. Saklanmış 6 köşeli yıldızlar ve yıllar önce ölen birini anmak için oyulan mermerden papatyalar. Toprağın altına inip kendi köklerimi bulmak istiyorum. Belki o sırada 6 milyonla karşılaşırım, insanlık için özür dilerim onlardan. Ne olduğumuzu bilmek istiyorum. Yunanistan'ın ortasında ama hiç bir zaman tamamen kabul edilmemiş. Dedemi Naziler dövmüş zamanında. Türkler de itip kakmış uzaktan, "Türk değilsiniz siz! Müslüman Yunanlısınız!" Okyanuslar uzakta, Okyanusya'da bile asla tam olarak topluma girilememiş. Annemin dedesi Balkan Savaşlarında savaşmış. Balkanlıyız demişiz, yıllar sonra bir adam gelip 100.000'imizi öldürmüş, sonra da Hague Hilton'da yaşamış mutlu mesut, küçük kızlara gülümseyerek. Ama ben artık küçük kız olmak istemiyorum. Köklerimi bilmek istiyorum. Ermeni de olsam, Yunanlı da olsam insan olarak kabul edilip artık kimsenin ölmesini istemiyorum.

No comments:

Post a Comment